Da li ste do sada koristili izgradnju linkova na Vašem web sajtu? Da li ste se ikada zapitali kako brendovi dobijaju konkurentsku prednost i postižu dobre rezultate na pretrazi? Razmišljate li o tome kako vaše preduzeće može da poboljša svoju vidljivost na mreži? Dve reči – izgradnja linkova! I sada, verovatno se pitate šta je izgradnja linkova i kako to da uključite u svoju marketinšku strategiju.
Šta je izgradnja linkova?
Izgradnja linkova je praksa stvaranja visokokvalitetnih povratnih veza do web sajta sa jedinom svrhom, a to je poboljšanje vidljivosti na mreži. To je trend koji je promenio dinamiku optimizacije za pretraživače (SEO).
Dani pre Google-a bili su drugačiji. Tada su pretraživači rangirali web lokacije uglavnom zbog njihovog sadržaja. Međutim, Google je napravio revoluciju među pretraživačima i razvio bolje načine za povećanje rangiranja web sajtova. Jedna od ovih metoda uključuje analizu broja linkova koji se povezuju na određenu stranicu, koja je poznata i naziva se izgradnjom linkova.
Važnost izgradnje linkova
Zbog povećanja onlajn potrošača, poslovni uspeh je gotovo nemoguć bez odgovarajuće strategije izgradnje linkova. Izgradnja linkova je ključna u određivanju rangiranja stranice na internet pretraživačima. Što je veći broj kvalitetnih linkova do web lokacije, to je veća njegova vidljivost na mreži.
Uz mnoštvo novih preduzeća koja se svakodnevno pojavljuju, usvajanje strategija izgradnje linkova je imperativ. Posao ne samo da postaje dostupan i vidljiv svima na internetu, već i pomaže da se brend uspostavi kao autoritet.
Strategije izgradnje linkova
Tehnološki napredak pruža bezbroj strategija koje pomažu vlasnicima preduzeća da postignu uspeh na mreži. Međutim, strategija primene u praksi zavisi od raspoloživih resursa, ciljnog tržišta i poslovne niše. Da bi se postigli maksimalni rezultati, preduzećima na tržištima sa velikom konkurencijom je potrebna žestoka taktika izgradnje linkova, u poređenju sa manje zahtevnim delatnostima.
U tom smislu, u nastavku su date neke strategije koje se mogu primeniti da bi se postigli rezultati svetske klase, bez obzira na delatnost koju web sajt predstavlja.
Guest post
Guest post je objavljivanje članaka na drugim blogovima ili web sajtovima. Guest post je jedna od najčešće korišćenih strategija izgradnje linkova. To je uobičajena taktika kod malih preduzeća kao i kod svih onih koji žele da uspostave prisustvo na mreži.
Guest post uključuje pisanje kvalitetnih članaka za web lokacije, a zatim stvaranje povratne veze ( backlink ) do vašeg web sajta. Njegova popularnost svedoči o tome da je to obostrano korisno i za drugi i za Vaš web sajt. Web lokacija za objavljivanje dobija novi sadržaj za svoju ciljnu publiku, dok autor dobija referalni promet na stanicama preko kojima je postavio veze, što je oboma neophodno za povećanje vidljivosti na mreži.
Da bi postigao optimalne rezultate, Guest post treba da pronađe pravu nišu. Web sajt za objavljivanje treba da ima veliku društvenu pratnju i treba da deli istu publiku kao i ciljna Web lokacija. Na taj način se autoru osigurava da će njegova poruka stići na pravo tržište.
Uređivanje članaka
Suprotno nekim mišljenjima, uređivanje članaka prati nas vrlo dugo, uprkos tome što je popularnost steklo pre samo nekoliko godina.
Takođe poznate kao kontekstualne veze, uređivanje članaka uključuje postavljanje linkova u prethodno objavljenim postovima. Ovo je za razliku od guest posta, gde je napisan novi članak, ubacivanje veza ka određenom web sajtu u već postojeće članke.
Uređivanje članaka je vrlo moćna strategija izgradnje linkova, jer neki članci već imaju saobraćaj. Još je korisnije ako članak ima već postojeće interne i eksterne veze. Uređivanje članaka je neprocenjiv resurs za povezane trgovce i njihova popularnost raste iz dana u dan.
Tehnika nebodera
Sa evolucijom modernih marketinških trendova dolazi još jedna strategija izgradnje linkova koja donosi naslove – tehnika nebodera.
Ova tehnika uključuje analizu kvalitetnog članka sa povratnim vezama, stvaranje superiornog članka i replikaciju povratnih veza.
Da bi povećao šanse za uspeh, autor mora da potraži prethodno objavljen veoma kvalitetan članak sa nekoliko povratnih veza. Zatim treba da napravi odgovarajući, dobro osmišljen i delotvoran tekst. Zatim se često koriste obaveštenja putem e-pošte kako bi naveli prave ljude da se povežu sa remek-delom.
PR tekstovi
PR tekstovi su odličan način da dobijete „jake“ linkove sa kvalitetnih web sajtova i portala. Ovo je jedna od najbitnijih tehnika prilikom SEO optimizacije.
Postavljanje PR tekstova na portalima sa velikom reputacijom donosi saobraćaj na web sajtu i promoviše brend. Ali ne samo to, daje Google pretraživaču jak signal da je web sajt prema kojem vode backlink-ovi kvalitetan i na taj način se podiže pozicija u Google pretrazi.
Ovaj način izgradnje veza je zahtevan i ume da bude skup, u zavisnosti od konkurencije, ali se na duge staze definitivno isplati.
Da li postoji pravi i pogrešan način izgradnja veza?
Sada kada znate odgovor na pitanje „Šta je izgradnja linkova?“ hajde da vidimo i kako to da se primeni. Ako ste zainteresovani za SEO trendove, velika je verovatnoća da ste čuli za metodologije belog šešira i crnog šešira za izgradnju veza.
Da bismo bolje razumeli, pogledajmo svaku od ovih metoda u nastavku:
Metoda belog šešira
Izgradnja linkova dolazi sa smernicama za Google, a metodologije izrade linkova sa belim šeširom su one strategije koje do kraja slede ove smernice. Ove taktike su sigurne i u skladu su sa Google-ovim očekivanjima, uklanjajući šanse za kazne koje narušavaju vidljivost na mreži.
Da bi bili sigurni, preduzetnici koji žele da povećaju promet na svojim stranicama moraju stvoriti kvalitetan, relevantan sadržaj koji će biti privlačan njihovim potrošačima. Kroz društvene medije i druge mrežne platforme postoji potreba za izgradnjom sledbenika koji se neprestano povezuju sa brendom. Pored toga, trebali bi težiti personalizaciji dosega klijenata putem e-pošte ili drugih preferiranih platformi za razmenu poruka.
Strategije belog šešira su posebno korisne jer ne trpe nikakve oštre kazne zbog kršenja smernica. Oni su najbolja taktika za preduzetnike koji žele da izgrade istinsku i dugoročnu vezu sa ciljnom publikom. Međutim, oni se više fokusiraju na dugoročne koristi i nisu brzo rešenje za vlasnike preduzeća koji žele biti senzacija preko noći.
Metoda crnog šešira
S druge strane, strategije izrade linkova crnog šešira su one koje krše Google-ove utvrđene smernice u vezi sa istim. U potrazi za višim rangom na pretraživačima, neki webmasteri koriste neljubazne i nepristojne metode da prevare pretraživače da poboljšaju vidljivost svojih stranica na mreži. Oni koriste rupe u algoritmima pretraživača koristeći napredne tehnologije.
Jedna zloglasno poznata strategija crnog šešira u izgradnji SEO veza poznata je kao maskiranje. Prikrivanje se odnosi na praksu prikazivanja različitog sadržaja pretraživačima i publici. U ovoj konkretnoj situaciji, kada posetilac web sajta izvrši upit za pretragu, primećuje da se ono što je prikazano u metaopisu razlikuje od sadržaja stranice. Još jedna zloglasno popularna tehnika crnih šešira su tehnički pametni vlasnici web sajtova koji hakuju neku web lokaciju i dodaju povratne linkove bez odobrenja relevantnog osoblja.
Ove strategije su samo kratkotrajne. Google-ov algoritam se neprestano menja i programiran je da uhvati ove šeme što pre, što dovodi do neizbežnog pada rangiranja na pretraživačima.
Zašto je izgradnja linkova najvažniji faktor za rankiranje?
Postoji niz strategija dizajniranih da omoguće web sajtovima da se rangiraju više u pretraživačima. Međutim, izgradnja linkova ostaje faktor broj jedan i tokom 2021. godine a i kasnije.
Zašto?
Veze su efikasne u postizanju nezavisnih proizvođača da potvrde autentičnost web sajta, poboljšavajući percepciju korisnika.
Ako znate nešto o optimizaciji pretraživača, svesni ste da Google neprestano nadograđuje svoj algoritam kako bi poboljšao zadovoljstvo kupaca. Niko ne zna koji su kriterijumi korišćeni, ali jedno je sigurno: Izgradnja linkova zauzima većinski procenat faktora rangiranja.
U slučaju dve slične web stranice iz iste niše, ona sa kvalitetnijim backlink profilom je ona koja se automatski svrstava više u pretraživače. Kvalitetne povratne veze će skoro uvek doneti izuzetne rezultate. Platforme društvenih medija i affiliate marketing su još dva pogodna načina koji mogu da se koriste za izgradnju linkova.
Nisu svi linkovi isti
Koliko god da govorimo o pogodnostima izgradnje linkova, ključna reč na koju treba paziti je kvalitet – kao u kvalitetnim povratnim vezama!
Bez kvaliteta, vaša SEO strategija je mrtva i obično ne postoji za pretraživače.
Ispod su osnovne vrste linkova i da li će štetiti vašem poslovanju ili ne:
Follow – No-Follow i ostali tipovi linkova
U domenu optimizacije za pretraživače neki od najčešće korišćenih linkova su: follow, no-follow, preusmeravanje…
Follow linkovi su oni koji se računaju kao bodovi na Google-ovoj metodi PageRank (PR). Oni efikasno povećavaju rang stranice na stranici rezultata pretraživača (SERP). To su neke od najčešće korišćenih karika preduzeća koja nastoje da se uspostave kao brendovi na konkurentnom tržištu.
S druge strane, no-follow linkovi su oni koji ne utiču na rang web sajta na pretraživačima. Imajući ovo na umu, potencijalnim preduzetnicima može biti prilično teško da razmotre veze koje ne prate u svojim marketinškim strategijama, jer one ne pomažu rangiranju veb stranice. Jel tako?
Pogrešno!
No-follow linkovi nastali su kao rezultat nesavesnih pojedinaca koji su prevarili svoj put do vrha rezultata pretraživača neetičkim metodama. Njihova odlučnost za vidljivost na mreži navela ih je da pošalju neželjenu poštu bilo kome, uključujući web lokacije nadležnih organa poput Wikipedije. U nekim slučajevima povezani sadržaj nije verifikovan ili je zlonameran. Ono što je Google uradio bilo je uvođenje linkova koji se ne prate da bi izbegao povredu autentičnosti autoritativnih web sajtova.
Koliko god veze koje se ne prate ne proizvode nikakav „rast na pretrazi“, dobro postavljena veza koja se ne prati je dragocena za posao. Može poslati ogromnu količinu referalnog prometa prema preduzeću, povećavajući potencijalne klijente i konverzije.
Pored follow i no-follow linkova, neki preduzetnici koriste preusmeravanja linkova.
Preusmeravanje linkova uključuje praksu kupovine novog domena, a zatim stvaranje hiperveza koje preusmeravaju na glavnu lokaciju. Preusmeravanja su bila efikasna pre nekoliko godina, ali sa promenljivim Google algoritmom teško je doći do vrha SERP-ova, jer pretraživači smatraju da su ove prakse neprirodne.
Linkovi u sadržaju i „prirodne veze“
Prirodne veze su „kec u rukavu“ svih strategija izgradnje linkova. Kao što i samo ime govori, prirodno se javljaju. Nijedna intervencija nije potrebna u marketinškom timu da bi ih stekla, a webmasterima nisu potrebni guest post-ovi ili bilo koji drugi trikovi. Oni se generišu kada se preduzeća i pojedinci povežu na vašu stranicu jer je sadržaj relevantan i privlačan njihovoj ciljnoj publici. Jednostavno rečeno, vaš sadržaj je toliko dobar.
Izgradnja linkova zasnovana na sadržaju je sigurna jer odstupa od manipulativne taktike rangiranja, eliminišući rizik od privlačenja kazni od Google-ovih algoritama. Uzimajući u obzir njegove prednosti, korišćenje u svrhu SEO optimizacije je najbolji način da postignete uspeh.
Pa, kako to da iskoristite?
Internet ima mnoštvo sadržaja koji uključuje slike, članke, video zapise, e-knjige i još mnogo toga. Sa hiljadama rezultata dostupnih na upit za pretragu, dobra većina njih nije dostojna veze.
Da biste svoj sadržaj učinili privlačnim za druge webmastere, osmislite dobro istražene teme. Kvalitetan i verodostojan sadržaj čini članke vredne citata. Korišćenje visokokvalitetnih vizuelnih elemenata je još jedan način za dobijanje prirodnih veza do stranice. Ne samo da pozivaju, već i dopunjuju članak, čineći ga čitljivim i preglednim.
Dalje, možete pisati o temama koje su relevantne za potrošače i one sa kojima će se verovatno povezati. Na primer, umesto da pišete članak pod naslovom „Povećajte rangiranje svojih stranica danas“, budite precizniji i napišite „5 efikasnih načina da povećate rangiranje svojih stranica“ ili „Kako povećati svoju web prisutnost u 5 jednostavnih koraka“.
Raznolikost povratnih linkova ( backlink-ova )
Koliko god raznolikost povratnih linkova bila ključna za uspeh SEO-a, ona je i dalje nedovoljno iskorišćena strategija izgradnje linkova u 2020. Algoritmi pretraživača postaju sve bolji u otkrivanju prljave igre u izgradnji veza, i tu dolazi do raznolikosti SEO povratnih linkova.
Raznolikost povratnih veza je praksa sticanja različitih ulaznih veza za preusmeravanje na vašu web stranicu. Međutim, zbog strogih Google smernica za izgradnju linkova, ovu strategiju treba primeniti u preporučenim granicama kako bi se izbeglo neželjeno prikazivanje i privlačenje kazni od strane Google webmastera.
Webmasteri koriste kombinaciju citata, komentara na blogovima, no-follow linkova, i regularnih follow veza kako bi uključili raznolikost u svoje kampanje za izgradnju linkova. Raznolikost veza čini da linkovi izgledaju prirodno, izbegavajući otkrivanje iz programa statističke analize linkova.
Signali sa društvenih mreža
Signali sa društvenih mreža daju metriku web lokaciji u pogledu pregleda, deljenja, sviđanja i ne sviđanja. Oni igraju ogromnu ulogu u prikazivanju popularnosti sajta. Socijalni signali su ključni u strategijama za izgradnju SEO linkova i uticali su na to kako giganti pretraživača poput Google-a i Bing-a donose rezultate na upite potrošača.
Signali sa društvenih mreža porasli su i trenutno se smatraju istinskim i tačnim metodom procene dosega i popularnosti web lokacije. Oni direktno utiču na to kako se preduzeće rangira u pretraživačima. Kao takva, izgradnja marketinških strategija elektronske trgovine koja se vrti oko njih je imperativ. Ako to ne učini, preduzeće gubi svoju konkurentsku prednost, zaostajući za ostalim tržišnim igračima.
Neke od najuticajnijih platformi za podsticanje društvenih signala uključuju moje preduzeće na Google platformi, Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr i mnoge druge. Da bi povećalo socijalne signale, preduzeće treba da usvoji različite strategije:
- Objavljivanje relevantnog i kvalitetnog sadržaja
- Redovno objavljivanje kako bi se osiguralo da brend ostaje na vrhu različitih fidova vesti na društvenim mrežama
- Korišćenje video zapisa visoke definicije za promociju angažovanja potrošača
- Korišćenje inovativnih aplikacija za nadgledanje sviđanja, deljenja i tveetova
- Nije tajna da socijalni signali utiču na taktiku izgradnje linkova. Sa povećanjem broja angažmana na društvenim mrežama, web sajt će se verovatno pojaviti na vrhu pretrage pre nego kasnije.
Signali od poverenja
Signali poverenja su komponente pronađene na web lokacijama koje potrošaču na mreži osiguravaju legitimitet te stranice. Bez obzira da li su suptilni ili prepoznatljivi, signali poverenja su ključni za izgradnju poverenja kod potencijalnih klijenata. Lojalno praćenje dovodi do zadovoljstva kupaca, što pokreće Google da web sajt uspostavi kao pouzdan.
Koji su to signali od poverenja koji utiču na potrošače ali i pretraživače:
- Angažman na društvenim medijima
Način na koji kompanija komunicira sa publikom na platformama društvenih medija veliki je pokazatelj njenog uspeha. Što je veći broj pratilaca i veće interakcije, to se preduzeće više pojavljuje na Google-u. Kao takva, veća je verovatnoća da će web lokacija koja se oglašava biti rangirana više od svojih tihih konkurenata.
Uz sve ove prednosti, angažovanje na društvenim mrežama je očigledno održiv faktor koji treba uzeti u obzir prilikom utvrđivanja pouzdanosti brenda i ne čudi što je prvi na listi.
- Poverene organizacije
U životu će vam često suditi ljudi sa kojima se družite. Isto se može reći i za izgradnju linkova.
Potrošači na mreži neprekidno traže preduzeća koja grade veze sa autoritetnim brendovima. Takva saradnja utiče dobro na potencijalne klijente, kao i na pretraživače.
- SSL sertifikacija
S obzirom da je SSL sertifikacija jedan od najvažnijih aspekata u zaštiti komunikacije server-klijent, većina potrošača na internetu će izbeći web sajtove bez nje.
- Politike privatnosti
Uključivanje politika privatnosti i uslova kupovine garantuje posetiocima Vašeg web sajta zaštitu njihovih osetljivih podataka.
- O nama
Web sajt koji otkriva informacije o preduzeću omogućava potrošačima da razumeju njihove procese i da se bolje povežu sa njima.
Ovo su samo neki od signala poverenja koji posetioci web sajta brzo pregledaju u trenutku kada slete na web stranicu. Oni su takođe jedan od najbržih načina za izgradnju kredibiliteta web stranice, čineći ih primarnim faktorom u optimizaciji stope konverzije kompanije.
Izgradnja linkova za različite ciljeve ( nije sve u ranku )
Od kako se primenjuje Google pingvin rank, čitav opseg oko izgradnje veza je izmenjen. Izgradnja linkova više ne znači samo visoko rangiranje u pretraživačima, nosi veću težinu.
Evolucija potrošača na internetu omogućila je preduzećima da prihvate izgradnju linkova kako bi postigli određene marketinške ciljeve. Ovo dolazi kao olakšanje kompanijama u konkurentnim kategorijama, gde visoko rangiranje na pretraživačima zahteva napor i mnogo više od izgradnje linkova.
Izgradnja linkova je korisna za velika i mala preduzeća na više načina.
Udubimo se u detalje:
Izgradnja linkova za saobraćaj ka web sajtu
Nije retkost da webmasteri prihvataju povratne linkove kao način za dobijanje referalnog prometa sa sajta publikacije. Ovo je uobičajena SEO praksa za vlasnike preduzeća koja ciljaju publiku sličnu onoj na drugoj web lokaciji. Takav promet se, između ostalog, stiče angažovanjem na društvenim mrežama i pisanjem na drugim blogovima.
Izgradnja linkova za promociju brenda
Brendiranje je glavni faktor koji doprinosi poslovnom uspehu na mreži i van nje, a stvaranje linkova može da pomogne. Na primer, uzmite blogove: Koliko god je njegova jedina svrha usmeravanje prometa od preporuke do ciljane web lokacije, ona takođe neguje obostrano korisne odnose između te dve web lokacije.
Pored toga, kvalitetne veze omogućavaju preduzećima da se uspostave kao autoriteti u svojoj branši, što pomaže u promociji brenda.
Izgradnja linkova na osnovu ključnih reči
Pretraga ključnih reči je i dalje moćna SEO strategija i neophodna je u procesu izgradnje linkova. Omogućava preduzetnicima da prate potrebe i obrasce potrošača. Izgradnja povratnih veza bez odgovarajućeg istraživanja ključnih reči je pucanj u prazno.
Sa solidnom strategijom izgradnje linkova, web lokacije mogu da se rangiraju više po ključnim rečima koje se odnose na njihovu nišu i industrijske trendove, uvek zadržavajući nameru i središte upita.
Izgradnja linkova za aplikacije
Pametni telefoni su napravili revoluciju u načinu na koji potrošači i pružaoci usluga stupaju u interakciju.
Oni nude kanal koji omogućava digitalne interakcije i elektronsku trgovinu. Obraćajući se uticajnim kompanijama putem izgradnje veza, kompanije stvaraju uzajamno korisne veze koje olakšavaju marketing i preuzimanje mobilnih aplikacija.
Izgradnja linkova na lokalnom tržištu
Ponekad vlasnici preduzeća ne žele da se visoko rangiraju na pretraživačima, već teže ka tome da budu vodeći brend na određenim geografskim lokacijama.
Dobijanjem povratnih veza sa nadležnih stranica u regionu, njihovo lokalno prisustvo na internetu na ovim ciljnim lokacijama značajno raste.
Pa da zaključimo
Bez obzira na složenost koja se vrti oko Google algoritma i ručnih radnji kompanije, backlink-ovi / povratne veze ostaju jedan od tri glavna faktora rangiranja za vidljivost brenda na internetu.
Izgradnja veza i OFF-SEO i dalje je praksa koja je najkorisnija za brendove i trebalo bi da bude deo vaše SEO strategije prilikom optimizacije ili izrade nove web stranice.
Da li ste spremni da unapredite poziciju Vašeg web sajta i promet na viši nivo? Imate li pitanja o tome kako do toga doći?
Obratite nam se da porazgovaramo o Vašim ciljevima, profilu povratnih linkova i kako možemo maksimalno da unapredimo vašu strategiju povratnih linkova i da na taj način najbolje iskoristite prednosti.